Nyår och så.

Jag har skaffat ett jobb nu med för er som vill veta.
personlig assistent och jag trivs verkligen jättebra.
så mellan jul och fram till nyår jobbade jag varje dag.
därför hindrades vår utlandsresa men vi åkte till danmark iallafall.
så på torsdagen då jag slutat arbetet kom dalle och hämtade mig,
sen åkte vi över bron till danmark och körde en omväg till stugan vi lånat.
vi hade köpt med en massa god mat och massa godsaker till oss,
för vi kunde ju inte veta om affärena hade öppet på nyårsafton.
iallafall började vi med att ta det lugnt i stugan då vi kom dit.
smaskade i oss lite utav det goda som vi hade köpt innan.
sen la vi oss i sängen och kollade på film och gosade.
dagen efter blev det en åktur igen, då skulle vi hälsa på mina släktingar.
och dem bjöd med oss på en nyårsfest där vi fick riktigt fin mat utav en duktig kock.
sen var det dags för skålandet och därefter raketer som hör till nyår såklart.
dagen efter blev en lugn dag i stugan då vi själva lagade mat
potatisgratäng, rödvinsås, sjömansbiff och två olika sallader till.
till förrätt blev det advokado med skagenröra & kräftstjärtar
& till efterrätt vitlökskex och chokladdoppade jordgubbar.
dagen därpå fick bli vår sista dag och då åkte vi till amagerköpcenter
där vi shoppade loss lite innan vi tog bron över igen.





blev inte fler bilder men allt sitter i minnet, en underbar resa med älskling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0