svaren från frågestunden!

1. hur kommer din balklänning se ut?
jag har ännu inte haft tid att prova någon klänning, så jag vet inte.
har bara bestämmt mig för att jag vill att den ska vara champanjefärgad
men jag lovar att lägga ut bild så fort jag hittar någon fin.

2. jag följer din blogg och har märkt att du stavar fel väldigt mycket, vad beror det på?

Om jag hade fått den frågan för några veckor sedan hade jag inte kunnat ge dig svar.
men nu har faktiskt lite tester blivit gjorda och det har kommit fram att jag har
läs och skrivsvårigheter, så jag antar väl att det är därför det blir så.
men också några gånger för att jag är väldigt slarvig med tagenterna,
vilket jag kan lova att jag ska försöka bättre mig med.

3. hur länge har du o dalle bott ihop och hur träffades ni?

allra första gången jag träffade dalle var tillsammans med hans kusin
utanför filmgiganten i ljungby, då vi enbart pressenterade oss för varnadra.
detta är då något som dalle inte alls lagt på minnet & med andra ord inte minns.
men andra gången och första riktiga gången vi träffades var på en
förfest med lite gemensamma vänner hemma hos mark. jag sprang runt med min
kamera och dalle ville vara med på bild, tillsammans med mig. det var väl då jag
fick upp ögonen för honom & efter den kvällen gjorde jag allt för att försöka nå honom.
jag lyckades tyvärr inte, men efter några veckor träffades vi igen i hembygdsparken.
då fanny och sofi hade en fest där och det hela slutade med att vi dansade hela kvällen.
dagen efter lurade mark iväg mig på ytterligare en fest i ljungby då jag
trodde han skulle komma.men den kvällen dök han inte upp,
utan istället lyckades jag få hans nummer av hans vän zeta.
jag skickade iväg något sms och efter någon dag ringde han till mig.
visste & vet nog fortfarande inte riktigt vad jag sa, men han fortsatte iallafall att ringa.
så något bra måste det ha varit jag sagt. sen bestämmde vi oss för att träffas igen,
då jag åkte hem till honom för att kolla på film & sen pratade vi bara på.
vi bestämmde oss även för att ta det väldigt lugnt i början & lät det gå lite
från&till bara för att han skulle ut och resa, men sen en dag frågade dalle mig
om jag ville vara tillsammans med honom & jag sa givetviss ja.
så nu har vi varit tillsammans i 6 månader snart. & man kan säga att jag
nästan bott där under hela de 6 månaderna om inte lite mer eller mindre.


4. varför går du hos psykolog?
anledningen till att jag går hos en psykolog är att jag har haft lite svåra stunder i livet.
jag känner mig ännu inte berädd att berätta vad som hänt, men när jag får chansen
att gå till min psykolog för att få prata ut känner jag mig genast mycket gladare.
det är ju som så att man hela tiden kan falla tillbaka i det svåra och har svårt att komma ur det
så där är därför min psykolog finns till, för att hjälpa mig upp ur de stunder.
även om jag har många underbara nära&kära som lyssnar känns
det bra med någon man inte känner.

5. hur mycket älskar du dalle?

att försöka sätta ord på hur mycket man älskar en person är helt omöjligt.
men jag kan säga som så, att jag verkligen hoppas på en framtid med honom.
han är den enda killen jag kunnat se mig själv vid alltaret med eller
faktiskt bilda familj tillsammans med. han är den ende för mig
och den personen jag kommer att älska tills döden skilljer oss åt.
även om vi inte skulle få vara tillsammans är det honom mitt hjärta alltid kommer tillhöra.
för mig är han inte bara en pojkvän utan han är även min allra bästa vän.
han har hjälp mig så mycket i livet och allt vi gått igenom tillsammans har
bara gjort våran kärlek ännu större, du & jag mot världen baby. föralltid ♥

6. har du gjort något som du verkligen ångrar ?
jag vill inte säga att det finns något jag verkligen ångrar, jag liver livet.
men visst finns det saker som är mindre bra, men vi alla lär oss av våra misstag.
utan de skulle jag antagligen inte vara just den person som jag är idag.
så nej, jag vill inte säga at jag ångrar något.

7. var kmr du ifrån?
jag är född här i sverige i lilla strömsnäsbruk.
men min mamma kom över från danmark då han var runt 19 år.
och min pappas mamma hon är finsk, så då blir jag ju en riktigt liten blandning.

8. hur reagerade joey på ditt och marias bråk?
maria var hans kärlek & jag är hans syster, så det är väl klart han blev ledsen.
han ville ju verkligen att det skulle funka mellan han och maria samtidigt som han ville
att vi skulle kunna vara vänner, men nu var det ju inte så. vi klarade ju inte änns av att vara i samma rum som varandra, vilket komplicerade saker för dem undertiden jag bodde hemma och innan jag flyttade hem till dalle. bråket mellan mig & maria var extremt vilket gick ut över joey också. jag är väldigt ledsen för det och hade hoppas på att situtionen kunde varit annorlunda men nu är den ju inte det så vi får leva med det såhär, men nu är jag nästan ändå aldrig hemma.
så då jag inte är här får dem ju jättegärna träffas, det hindrar jag inte. utan hoppas alltid bara på det bästa för min bror och är det henne han vill vara med så ska han också det varesig jag tycker om henne eller inte. och som respekt för joey vad han än vill, så ska jag vara snäll.

9. vart ifrån kommer du, eftersom du inte hade svenskt medborgarskap innan?

som jag svarade på en tidigare frågra (om du läser lite längre upp) är jag en riktigt blandning.
men då man födds går medborgarskapet efter mamman. min mamma var ju dansk medborgare så alltså blev jag och min bror också det. de är ju inga problem för
danska medborgare att bo i sverige så därför har vi aldrig bytt det innan.
men nu då vi blir äldre och kanske ska in i lumpen måste vi då göra den i danmark.
sen även när det gäller passet så var det krångligare att fixa om man är dansk medborgare i sverige, så det var därför vi kände att de nu faktiskt var dags att byta.
så nu har vi alla tre svenskt medborgarskap.

10. Anser du dig själv som en aning korkad, eller är detta en ironisk blogg som folk på förfester kan skratta och åt?
för det första vet jag inte om detta bara var en ironisk fråga eller om den faktiskt är seriös.
men jag måste faktiskt få påpeka att du nog borde byta omgänge om ni på era förfester sitter och kollar på bloggar & surfar på internett? det låter ju inte alls för roligt. så om du vill är du alltid välkommen att följa med mig på fest med trevligt folk som man kan prata med & dans.
det är ju lite mer vad fester ska handla om. men visst om jag underhåller så mycket så varsegod.
det är ju som så att ett gott skratt förlänger livet, så det är väl bara trevligt om ni får skratta lite.
dock så tycker jag personligen inte att detta är något ni borde göra på era förfester.
finns det för det vid andra tillfällen i sånna fall. :)

11.Varför skriver du alla frågorna själv? hahahahahahah.
ytterligare en till som kunde roa sig utav min blogg, härligt att se.
känns faktiskt bra att det är just jag som gör att ni får lite glädje i era liv.
men nu till frågan: jag vet inte vilka frågor du riktigt menar,
iallafall inte om jag kollar ip nummrena på alla. så finns det ju nästan inga som är samma.
men om du menar dem på bilden så lovar jag att givetviss ge svar på dem också.

12. har du blivit slagen någon gång av nån du tkr om?
hade detta hänt är det en fråga jag absolut inte skulle svara på här,
även om jag sa att jag lovade att svara på allt. det får ni tolka hursom helst
nu härefter då ni läser mitt svar. det har inte hänt att jag blivit slagen men
misstag har väl hänt så att jag råkat skada mig ändå, jag är väldigt klumpig.
sen lite hårdare tag har väl också förekommit under bråk men ingenting märkvärdigt.

13. Varför kysste du en annan pojke när du var tillsammans med Dalle? Hur kan du säga att du älskar honom när du kysser en annan? Du vet ju inte ens vad kärlek är!!!

detta måste vara en person som tydligen känner mig väldigt väl eftersom att den kan påstå att jag inte vet vad kärlek är, trams! men jag ska tala om för dig att aldrig under mitt och dalles förhållande har jag varit otrogen och kysst någon annan. vi hade det lite svårt i början då alla var emot oss och vi själva inte visste om ett förhållande var rätt för oss. vi träffades från och till, och visst jag kysste en kille men det var under tiden då vi sagt att vi bara skulle vara vänner. men om du tar och räknar bakåt dessa 6 månaderna vi har varit tillsammans så kan jag lova dig att mina läppar aldrig rört någon annans. jag har heller knappt aldrig varit ute utan dalle under den tiden.
kyssen med den andra killen (även om vi inte var tillsammans) var ett misstag. men det är något mellan mig och dalle men även något jag alltid kommer ångra att jag gjorde och alltid får leva med. jag skulle aldrig risikera den guldgruva jag nu har för en meningslös kyss.

14. hur går det med kärleken?

just nu mellan mig och dalle är det som att sväva på moln i den mest underbara drömen.
men visst även vi kan ju ha lite tjaffs ibland, men det är oftat bara om meningslösa saker.
som tex vem som ska diska, varför jag inte plockat upp mina saker & att det är stökigt.
vi tjaffsar & tjurar men efter 5 minuter är det alltid bra igen. tack vare dalle måste jag säga.
han kommer alltid och kramar om mig och ber om ursäkt även fast det kanske är mitt fel.
men det är just den av de saker som gör honom så himla bra.

15. gillar du skolan?
jag gillar lektionerna och jag gillar lärarna, iallafall de flesta utav dem.
sen finns det ju några i klassen som jag tycker om & vissa inte.
klassen den är väligt tråkig om jag ska säga vad jag verkligen tycker.
men jag hoppas på att den blir bättre nu innan studenten,
vi alla lyckades ju iallafall ha väldigt roligt tillsammans under första studentfesten.

16. bor du och din kille ihop?
ja, vi bor tillsammans vilket jag också svarade på i en fråga längre upp.
jag kan dock inte svara på hur länge vi bott ihop men det känns nästan som år för oss,
trotts att det är någonting runt 6 månader bara. men fler ska det bli!

Slutligen vill jag bara tacka alla som gjort denna frågestunden möjlig.
och ett extra stort tack till komentaren från karin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0